Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager. Du har själv möjlighet att följa din försändelse digitalt. Vi sänder leveranser med Posten, DHL och Schenker. Notera att samtliga av Wihos posters alltid distruberas via Schenker, posters från Imi Form skickas alltid med Posten, samtliga försändelser är förstås spårbara.

Leveransvillkor

Leverans av beställda varor skickas inom Sverige och sker normalt inom 2-4 arbetsdagar om inget annat har angetts. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella leveransförseningar. Vid kampanjer eller storhelger kan leveranstiden bli förlängd, vi meddelar dig alltid.

Oh LIving skickar dina varor med DHL, Schenker eller Posten beroende på vilket utlämningsställe som ligger närmast.  Mottagaren aviseras via e-post eller sms, var nogrann när du anger ditt mobilnummer vid beställning och ta med dig legitimation, sändningsnummer och eventuell PIN-kod till ditt ombud. Paketet ligger kvar i 14 dagar, därefter skickas varorna tillbaka till Oh Living. Oh Living debiterar 400 SEK för outlösta paket, detta gör vi för att täcka våra leverans och expedieringskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. 

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. 
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Fraktkostnader

Kostnad för att skicka din order är 69 SEK. Vid order över 1000 SEK bjuder vi på frakten.

Force Majeure 

Vid force majeure är Oh Living befriade från att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om en underlåtenhet har sin grund i sk befriande omständigheter, enligt nedan samt om omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.